Zmiany w systemie Bridge Officerów

cYm9QWy.png?1

W ostatnim roku przebudowie (na lepsze lub gorsze) poddane zostały różne elementy gry jak np. Crafting (R&D) czy DOffy. Obecnie na tapecie znalazł się system oficerów mostka (Bridge Officer, BOff), a dokładniej aspekt umiejętności i ich trenowania. Najważniejsze zmiany które mają trafić na serwer Holodeck w lutym wraz z 5 urodzinami STO można streścić krótko:

  • Nauczona umiejętność będzie permanentna
  • Nauka umiejętności będzie wymagała stosownego podręcznika
  • Możliwość dowolnego szkolenia unikatowych oficerów
  • Możliwość nauki dowolnego oficera dowolnej specjalizacji (np. Intelligence)

A po dokładniejsze informacje zapraszam do dalszej części newsa.

RroTBWX.png

1. Nauczona umiejętność będzie permanentna.
 
Oznacza to iż nie będzie już trzeba rezygnować przy treningu z jednej umiejętności na rzecz innej poprzez jej nadpisanie. Oficer będzie umiał je obie acz nadal będzie ograniczony w zakresie ich używania tylko do jednej w danym momencie w obszarze danego slotu. Czyli przykładowo do tej pory chcą nauczyć oficera posiadającego AP:Beta III nowej umiejętności jak AP:Omega III traciliśmy bezpowrotnie Bete. W nowym systemie nasz załogant będzie umiał obie umiejętności, a od gracza będzie zależeć która z nich będzie w danym momencie aktywna. Nauka każdej kolejnej zdolności kosztować będzie więcej Expertise.
 
Co właściwie da nam ta zmiana?
 
Większą elastyczność pod względem buildów zależnych od sytuacji, misji czy statku. Do tej pory mając dwa okręty o odmiennych stylach gry potrzebne było posiadanie dwóch zestawów oficerów, teraz wystarczy jeden wszechstronnie wyszkolony. Mniej oficerów oznacza mniejszą potrzebę na sloty dla nich, a co za tym idzie mniejsze wydatki ZEN na nie.
 
2. Nauka umiejętności będzie wymagała stosownego podręcznika.
 
Na chwilę obecną istnieją trzy sposoby nauki nowych skilli naszych załogantów:

  • u trenera
  • u innego gracza
  • od innego oficera

Po zmianach będzie wyglądało to podobnie, acz przy wykorzystaniu innej mechaniki (głównie chodzi o pierwsze dwie metody). Nauka wymagać będzie nowego przedmiotu Training Manual który dla skilli na poziomie I i II dostępny będzie u NPC (tak jak obecnie), zaś podręczniki dla umiejętności poziomu III będzie można produkować samemu (dostępne projekty uzależnione będą, podobnie jak teraz, od tego ile i w jakiej umiejętności rozdysponowano punktów w drzewku skilli kapitana). Wyprodukowanie takiego podręcznika będzie nas jednak kosztowało kilka zielonych (uncommon) materiałów, odrobiny dilithium oraz EC, a w zamian otrzymamy przedmiot, który możemy przekazać innemu graczowi lub wystawić na Exchange. 
 
Przerobienie dotychczasowej zdolności naszych kapitanów w przedmiot umożliwi nam trenowanie naszych unikatowych oficerów w umiejętnościach, do których normalnie nie mieli dostępu. Z racji iż nie można ich było przekazać innemu graczowi poprzez trade. 

KIOCCD3.png

3. Możliwość nauki dowolnego oficera dowolnej specjalizacji
 
Wraz z dodatkiem Delta Rising pojawiła się nowa podkategoria BOff, jaką jest specjalizacja (obecnie jedynie Intelligence, acz mają pojawiać się kolejne). Nowy system ma umożliwić nam przeszkolenie dowolnego z naszych oficerów i przydzielenie mu dodatkowej specjalności. Podobnie jak nauka skilla wymagać będzie to specjalnego przedmiotu: Specialization Qualification. Przedmiot ten nie tylko wyuczy naszego załoganta danej specjalizacji, ale również od razu wyszkoli go w 4 naziemnych oraz 4 kosmicznych umiejętnościach stosownych dla nowego fachu.
 
Żródło: Dev Blog STO