Viscous Cycle, czyli niszczenie niszczycieli planet

Krótki opis misji
Udajemy się do płynnej przestrzeni Gatunku 8472, znanego też pod nazwą „Undine”, aby zniszczyć trzy nowo powstające niszczyciele planet, zanim te dostaną się do normalnego świata.

MxHRvJL.jpg

Mapa
Na mapie rozmieszczone są trzy stocznie, zaczynamy od południowej, poprzez środkową i kończąc na zachodniej.

MCnYZx3.jpg

Przygotowanie: zalecenia
1 szybki i zwrotny statek, nie musi mieć dużej siły ognia
2-3 wytrzymałe krążowniki
reszta – statki z dużą siłą ognia

Wszyscy: Attack pattern omega, Emergency power to engines, Polarize hull, Hazard emitters, dosyć mocne tarcze, odporność na uszkodzenia kinetyczne, spora prędkość i zwrotność
Szybki statek: Wytrzymałość wystarczająca, aby wytrzymać chwilowy ostrzał wroga.
Krążowniki: Im lepsze tarcze i pancerz kadłuba, tym lepiej. Jednakże nie można całkiem zaniedbać siły ognia.
Reszta: Jak największa moc ognia, do tego spora wytrzymałość.

Początek – pierwsza stocznia
Misja rozpoczyna się przed pierwszą biostoczną Undine, która wyglądem przypomina podmorskie ukwiały. Niszczyciel ukryty jest pod trójdzielną kopułą, otoczony wysokimi, pionowymi „tunelami”, jakkolwiek by to nie nazwać.

br5l0BH.jpg

Na początku dostajemy zadanie w jednej z dwóch wersji. Pierwsza polega na zniszczeniu jednego ze słabych punktów u góry tych „tuneli”. Tym powinni zająć się wszyscy, w miarę możliwości. Natomiast druga wersja to przesłanie na dół drużyny, po czym musimy poczekać minutę, zanim kopuła zostanie otwarta. Powinien zająć się tym szybki statek, unikając ataku wroga, oraz studni grawitacyjnych oraz bąbli plazmy. Pozwoli to na bezpośredni atak na niszczyciela.

a1ucXz2.jpg

Uwaga: statek jest już uzbrojony i będzie okresowo strzelał swoim promieniem z dość dużą siłą, powodując równocześnie odepchnięcie.

Podczas tego zadania mamy do czynienia z broniącymi stoczni innymi jednostkami Undine i okresowo przybywającymi posiłkami. Najlepiej jest wtedy skupić się na jednym ze słabych punktów. W tym czasie krążowniki mogą odciągać przeciwników od mniej wytrzymałych statków drużyny. Jak tylko kopuła zostanie otwarta, skupiamy cały ogień na niszczycielu, przejmując się innymi przeciwnikami o tyle, żeby przetrwać ich ostrzał.

Bardzo przydają się umiejętności Attack pattern omega, Polarize Hull oraz Emergency power to engines – pierwsze dwie z nich z nich niwelują wpływy studni grawitacyjnych Undine, a ostatnia pomaga wydostać się z nich, oraz odzyskać prędkość po trafieniu torpedą spowalniającą. Natomiast Hazard emitters przydaje się do naprawy kadłuba statku, oraz czyszczenia radiacji, uszkadzającej pancerz.

Po zniszczeniu pierwszego niszczyciela może pojawić się jeden z celi opcjonalnych: zniszczenie 3 sfer Borga na lewo od stoczni (czas na wykonanie: 2 minuty), lub zaprowadzenie zgubionego Gekli do jego matki, po prawej stronie (czas na wykonanie: około minuty). Czasem pojawia się jeszcze anomalia do przeskanowania, również po prawej.

Uwaga: w chwili pisania tego tekstu anomalia wciąż nie była możliwa do zeskanowania z powodu błędów gry.

Dodatkowo, z uszkodzonej stoczni uciekają bezbronne larwy Undine, łatwe do pokonania. Im więcej się ich zniszczy, tym więcej znaczków dostajemy na koniec.

KBDSUxZ.jpg

Kolejna stocznia
Następnie udajemy się do drugiej biostoczni, znajdujacej się na północny wschód od pierwszej. Zadanie wykonuje trochę inaczej, niż w poprzednim przypadku. Do jednego z tuneli trzeba przesłać drużynę komandosów, która otwiera tylko 1 z 3 części kopuły. Aby ułatwić sobie zadanie, można otworzyć wszystkie 3, ale nie jest to konieczne do ukończenia misji.

W tej sytuacji potrzebne są wytrzymałe statki (najlepiej krążowniki wyposażone w Fire at will), ściągające ogień przeciwnika na siebie. W tym czasie jeden zwrotny i szybki statek transportuje komandosów do tuneli.

J6yok8k.jpg

Po skończeniu tej części misji dowiadujemy się, że z ostatniej stoczni zdążyła już wylecieć jedna tego typu jednostka. Aby ją pokonać, należy strzelać od frontu – po bokach i z tyłu jej pancerz jest nie do przebicia. Dlatego uważajmy na frontowe działo, które w połączeniu w którąś z innych jednostek Undine może doprowadzić do wybuchu naszego statku.

Przydają się tu wszelkie drony wysyłane z hangaru lub fotoniczna flota, jako że niszczyciel lubi na nich skupiać swój ogień. Jeśli uda się nam go zniszczyć, zanim doleci do osobliwości, to zaliczymy kolejny cel opcjonalny. Zwykle nie jest to trudne, o ile damy radę przetrwać.

Ostatnia część misji
Tutaj sytuacja nieco się komplikuje: przesłanie komandosów otwiera kopułę stoczni tylko na krótką chwilę – mamy około 15 sekund do całkowitego zamknięcia. Jeśli zwrotny statek będzie dostatecznie często wysyłał posiłki, a krążowniki będą skutecznie ściągały na siebie przeciwników, jest duża szansa, że kopuła będzie otwarta prawie przez cały czas. Posiłki można wysyłać już chwilę przed tym, jak kopuła zaczyna się zamykać.

Po wykonaniu zadania mamy około 30 sekund na dobicie pozostałych przeciwników, po czym dostajemy wynagrodzenie, podobne jak za STFy. Do wyboru mamy znaczki flotowe lub Undine. Na ich ilość wpływa ilość ukończonych celi opcjonalnych oraz nieco wpływa ilość zniszczonych larw.

I2M2Djl.jpg

Jako że jest to mój pierwszy tego typu opis misji, wszelka konstruktywna krytyka jest mile widziana.