System reputacji

Czym jest system reputacji?

Jest to część gry, w której gracze o poziomie 50 mogą zdobywać kolejne punkty/etapy, co przekłada się na możliwość kupna pewnych niedostępnych w inny sposób nagród.

Nagrody? To brzmi zachęcająco.

Na dzień dzisiejszy dostępne są dwie linie rozwoju w ramach systemu: Romulan Star Empire i Task Force Omega, ale twórcy gry nie ukrywają, że kiedyś mogą pojawić się kolejne. Każda z linii jest podzielona na 5 etapów. Za postępy w rozwoju każdej z tych linii otrzymujemy możliwość kupna:

  • setów (np. Romulan Space Set, Reman Space Set, Omega, Maco, Klingon Honor Guard, itd.),
  • broni,
  • wsparcia w walce kosmicznej i naziemnej (przywoływanego na sygnał gracza),
  • itp.

Jest jeden haczyk. Nagrody nie są dawane od razu automatycznie po zdobyciu kolejnego etapu. Gracz rozwija swoją postać poprzez wykonywanie „projektów”, a każdy wymaga pewnej ilości „zasobów”. Część projektów służy do zwiększania poziomu reputacji, a po zdobyciu pewnego poziomu (osiągnięciu kolejnego etapu) odblokowywane są kolejne projekty. Dopiero ich wykonanie daje możliwość kupna czegokolwiek w sklepie.

Podsumowując: żeby dostać broń czy wsparcie należy:

  • osiągnąć określony poziom reputacji poprzez wykonywanie projektów „rozwojowych”,
  • wykonać projekt odblokowujący możliwość kupna żądanej rzeczy w sklepie,
  • kupić określony przedmiot w sklepie.

Każda z tych czynności wymaga od gracza czasu i poświęcenia pewnych zasobów, np. punktów doświadczenia, dilithium, Marków, przedmiotów z replikatora, itd.

To przestało być zabawne.

Nie ma nic za darmo. Na szczęście gracze z 50 poziomem nie powinni mieć kłopotu z osiągnięciem pełni rozwoju w systemie reputacji. Zdobycie ostatniego – piątego poziomu zajmuje około 3 miesięcy (zakładając, że gracz codziennie rozpoczyna kolejny projekt rozwojowy), więc wszelkie koszty rozkładają się w czasie.

Jest jeszcze jedna nagroda, tym razem darmowa. Po osiągnięciu każdego poziomu reputacji gracz ma możliwość wybrania jednej z dwóch dostępnych umiejętności, które poprawiają statystyki postaci, albo dają jej nowe zdolności.

Ok… Jestem przekonany. Jak to się obsługuje?

System reputacji jest obsługiwany z okna postaci (klawisz U), z zakładki „Reputation”.

IXQdKz3.jpg

W części A można przełączać się pomiędzy liniami reputacji. Część B pokazuje dane o wykonywanych projektach (i pokazuje puste sloty, jak również projekty zakolejkowane na później), a C o postępach w reputacji. W części D widać umiejętności, które wybraliśmy, albo które możemy wybrać przy okazji zdobywania kolejnych etapów rozwoju.

Jeśli klikniemy na pusty slot na projekty możemy wybrać zadanie, które będzie się wykonywało w następnej kolejności. Teraz można przejść do przekazywania zasobów.

ItnAIIJ.jpg

Wybranie konkretnego projektu (część A na obrazku) pokaże ile i jakich zasobów jest potrzebnych do rozpoczęcia wykonywania projektu, oraz jaki jest stan uzupełnienia zasobów (część B).

Projekt rozpoczyna się automatycznie po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych zasobów i trwa określony czas.

Przedmioty można kupić w sklepie, który jest dostępny po kliknięciu przycisku „Store”. Asortyment sklepu jest uzależniony od aktualnego poziomu reputacji i od tego, jakie projekty „sklepowe” zostały ukończone.

Skąd brać zasoby?

No tak… Zasoby…

Coś jeszcze na koniec?

Tak. Zawsze są jakieś uwagi.

  • Projektów nie można anulować. Lepiej poświęcić kilka sekund na upewnienie się, że dobrze wybieramy projekt, niż potem wydać zasoby na coś, czego nie potrzebujemy.
  • Najtrudniej rozstać się z dilithium, ale na szczęście kryształki są potrzebne tylko do projektów „sklepowych” i „przedmiotowych”, ale już nie do „rozwojowych”. Dobrze jest skupić się na rozwoju, a dopiero na końcu robić zakupy. Nie ma sensu wydawać dilithium na set XI, skoro za chwilę będzie dostępny XII.
  • Przez cały czas dostępne są projekty „specjalne”, które pozwalają na wymianę nadmiarowych Marków i BNP na dilithium.
  • To nie przypadek. Cały system jest podobny do rozwoju baz flotowych i ambasady.

Przydatne linki: