R&D (Crafting) i ulepszanie przedmiotów

Autor: Melnikor

Ulepszanie ekwipunku

System ulepszania ekwipunku (Upgrade) pozwala graczom na zwiększanie poziomu (Mk) oraz jakości (rarity) posiadanego wyposażenia, zarówno postaci (naziemnego) jak i okrętu. Na chwilę pisania tego poradnika Upgrade jest jedyną możliwością zdobycia sprzętu Mk XIII i XIV. Pewne przedmioty unikatowe (np. Plasmonic Leech) oraz moduły do Kitów nie posiadają możliwości ulepszenia.

Wymagania/koszt:
Żeby nie było za łatwo, ulepszanie wymaga (poza samym przedmiotem rzecz jasna) rafinowanego dilithium, czasu oraz Technology points w postaci specjalnych komponentów – Tech Upgrade. Podobnie jak w przypadku craftu można pominąć czas płacąc dodatkową ilość dilithium.

Tech Upgrade:
Zależnie od tego z jakiej szkoły przedmiot chcemy ulepszać, potrzebne będą nam odpowiednie Tech Upgrade:

  • Beam Weapons Tech Upgrade – Okrętowa broń wiązkowa (beam), konsole taktyczne, konsole uniwersalne
  • Cannon Weapons Tech Upgrade – Działa okrętowe (cannon), konsole taktyczne, konsole uniwersalne
  • Projectile Weapons Tech Upgrade – Torpedy, miny, konsole taktyczne, konsole uniwersalne
  • Engineering Tech Upgrade – Silniki, Warp Core, Singularity Core, konsole inżynieryjne, konsole uniwersalne
  • Science Tech Upgrade – Deflektory, konsole naukowe, konsole uniwersalne
  • Shields Tech Upgrade – Osłony okrętowe i osobiste
  • Ground Gear Tech Upgrade – Broń naziemna, pancerze osobiste
    Każdy z opisanych Tech’ów ma 4 możliwe poziomy jakości:
  • Basic – 2000 Technology points. Dostępne u NPC za Energy Credits, możliwe do wyprodukowania przez gracza od 5 lvl odpowiedniej szkoły R&D
  • Improved – 5000 Technology points. Dostępne na Exchange, własnoręczna produkcja od 10 lvl odpowiedniej szkoły R&D
  • Superior – 12800 Technology points. Dostępne na Exchange, jako drop z misji. Produkcja od 15 lvl odpowiedniej szkoły R&D
  • Superior (Experimental) – 12800 Technology points + 2 razy większy bonus do ulepszenia jakości. Dostępne na Exchange. Do produkcji wymagany 15 lvl odpowiedniej szkoły R&D oraz dodatkowy składnik: Salvage Technology (do zdobycia z kolejek PvE na poziomie Elite)

Proces ulepszania
Tyle wstępu i możemy przejść teraz samego ulepszania. Okno tego systemu możemy otworzyć na kilka sposobów. Pierwszym jest prawo-klik na interesującym nas przedmiocie (musi znajdować się w ekwipunku) i wybór opcji „Upgrade item” lub poprzez przycisk „Upgrade” w lewym dolnym rogu okna ekwipunku.

EMimhVS.jpg?1

||

V

tvxhxrt.jpg?1

Jak łatwo zauważyć, naraz możemy ulepszać maksymalnie 3 przedmioty (sloty po lewej stronie okna). Żeby móc ulepszyć przedmiot trzeba go wpierw nasycić Technology points, proces ten jest błyskawiczny i kosztuje pewną sumę dilithium (zależną od poziomu i jakości przedmiotu) oraz wykorzystania pewnej ilości Tech Upgrade (im lepszy Tech tym korzystniejszy przelicznik dilithium/tech. point).

Dalej po prawej w górnej części okna mamy kolejno cztery sloty:

  • do pierwszego wkładamy przedmiot, który chcemy ulepszyć,
  • do drugiego Tech Upgrade którym naładujemy Technology points naszego przedmiotu,
  • trzeci slot, to opcjonalne miejsce na wzmacniacz (zwiększa liczbę technology points lub bonus do ulepszenia jakości),
  • w ostatnim slocie pojawia się automatycznie prawdopodobny efekt ulepszenia. Wynik jest tylko sugerowany, ponieważ jedyną pewną jest wzrost Mk i bazowych statystyk przedmiotu. Zwiększenie jakości jest losowe, a co za tym idzie ewentualne modyfikatory ([dmg],[acc], itp.) również. Ale o tym za chwilę.

Niżej widać pasek naładowania przedmiotu punktami Technology Points (widać tutaj również ile punktów potrzeba w sumie), a pod nim szansa na zwiększenie jakości. Na samym końcu mamy koszt naładowania w dilithium i przycisk akceptacji.

Proces ładowania przedmiotu polega po prostu na wybraniu odpowiedniego Tech Upgrade (w drugim slocie) i zapłacie w dilithium poprzez kliknięcie przycisku Apply Upgrade. Czynność tą powtarzamy tak długo aż pasek naładowania Technology Points nie wskaże 100%. W przypadku kiedy przedmiot do potrzebuje mniej punktów niż dostanie przy ładowaniu wszelka nadwyżka Tech points przechodzi na poczet ładowania kolejnego ulepszenia. Gdy już nasycimy przedmiot do 100% pozostaje nam tylko zlecenie procesu ulepszenia, nie będzie on nas już nic kosztował poza zajęciem na określony czas jednego ze slotów.

Wraz z nasycaniem przedmiotu może wzrastać też drugi pasek – szansy na podniesienie jakości. Jak sama nazwa mówi, wskazuje on nam jaką procentowo mamy szansę aby przy ulepszaniu na wyższy Mark (z I do II, z II do III, itd.) podniosła się również jakość przedmiotu (z Common do Rare, z Rare do Very Rare, itd. aż do Elite). Tutaj jednak za każdym podniesieniu poziomu (Mark) przedmiotu licznik się zeruje i zaczynamy wypełniać pasek szansy od nowa. Przykład: przy ulepszaniu sprzętu z Mk IX do X osiągnęliśmy szansę na poziomie 5%, chcą ulepszyć dalej ten sam przedmiot z Mk X na XI startowa szansa wynosić będzie znów 0%.

Oczywistym wyjątkiem są tutaj przedmioty Mk XIV, które można ulepszać tylko w kierunku jakości, ponieważ nie można podnosić ich levelu powyżej Mk XIV. W ich przypadku szansa nie zeruje się i jest przenoszona na kolejne nasycanie. Jeśli po napełnieniu pierwszego paska do 100% i drugiego na 5% uruchomimy ulepszenie przedmiotu, a to ulepszenie się nie uda, to ulepszanie zakończy się po kilku sekundach umożliwiając kolejne nasycanie przedmiotu ze startową szansą wynoszącą 5%. Oznacza to, że każdy przedmiot można podnieść do wersji Mk XIV Elite (dysponując dużą ilością dilithium, Technology Upgrades i czasu). Niestety ilość zasobów jest losowa – przy dużej dozie pecha trzeba będzie dobić do 100% szansy, zanim jakość naszego przedmiotu ulegnie ulepszeniu.

Poprzedni rozdział