Misje flotowe – jak zarabiać Fleet Marks

Autor: Smiecho

Wprowadzenie

Ze startem sezonu 6 w Star Trek Online pojawiło się mnóstwo nowości, które pozwoliły graczom na odpoczynek od najpopularniejszych wcześniej zadań związanych z inwazją Borg. Dodano nową rasę – Tholian, wprowadzono sporo zmian do Foundry, jak również odrobinę nowych misji. Jednak największą zmianą były bazy floty.

Przed lipcem 2012 floty nie miały miejsca, w którym można się schronić albo załatwić najpotrzebniejsze rzeczy. Członkowie flot korzystali z tych samych miejsc i instalacji, co gracze niezrzeszeni – Akademii, DS9, Qo’noS czy ESD, ale miało się to zmienić. Każda z flot otrzymała własną bazę, którą można rozbudowywać i do której można dokładać wybraną funkcjonalność, jak dostęp do banku, stocznię, czy ambulatorium. Problem w tym, że taki proces kosztuje…

Y3Apd.jpg

Rozbudowa baz składa się z drobnych kroków zwanych tutaj „projektami”. Ukończenie każdego projektu dodaje bazie nową instalację, oficera czy umiejętność albo zwykle punkty doświadczenia. Niestety każdy projekt wymaga od członków floty wkładu w postaci najprzeróżniejszych zasobów, np. dilithium, oficerów podkładowych i innych, a także Fleet Marks. Jest to nowa waluta wprowadzona tylko i wyłącznie w celu finansowania projektów rozbudowy bazy. Gracze zarabiają FM podczas gry, a następnie finansują rozbudowę.

Aby zachęcić graczy do składania się na wspólne dobro twórcy stworzyli mechanizm nagradzania osób, które dokładają się do projektów flotowych. Każdy wkład w rozbudowę jest nagradzany kolejną walutą – Fleet Credits – za którą można kupić ciekawe przedmioty niedostępne w żaden inny sposób. Ilość otrzymywanych Fleet Credits jest proporcjonalna do wkładu gracza w projekty, zatem im więcej gracz odda w zbiórce, tym więcej FC otrzyma i tym więcej interesujących przedmiotów będzie mógł kupić. Ale żeby móc się dołożyć, trzeba mieć z czego. I o sposobach na zbieranie/zarabianie Fleet Marks jest poniższy artykuł.

Następny rozdział