Fleet Action – Mine Trap

Dwudziestoosobowa misja naziemna Mine Trap dostępna jest z poziomu zakładki PvE Queue dla postaci wszystkich trzech frakcji, które osiągnęły 50 poziom doświadczenia. Zadaniem graczy jest ochrona romulańskiej kolonii górniczej przed atakiem gatunku M-113.

p067.jpg

Kwestią, którą należy podkreślić już na samym początku, opisaną także we wskazówkach zaraz po rozpoczęciu misji, a do której gracze nie zawsze się stosują, to ABSOLUTNA konieczność trzymania się wraz z całą drużyną tej strefy kolonii, do której zostaliśmy przydzieleni zaraz na starcie. W Mine Trap nie można sobie pozwolić na samowolę i bieganie po całej mapie. Poczynania drużyny muszą być skoordynowane w taki sposób, żeby jak najlepiej zabezpieczyć cały teren kolonii.

vflw.jpg

Romulańska kolonia podzielona jest na cztery strefy – Industrial, Mining, Residential i Market, odpowiednio oznaczone na poniższej mapie. Gracze podzieleni zostają na cztery pięcioosobowe drużyny, każda przypisana domyślnie do innej dzielnicy. Większe kółka na mapie pokazują miejsce kluczowych budynków, które gracze będą musieli chronić w początkowej fazie misji.

31oe.png

Misję rozpoczynamy od znalezienia ciała romulanina, który podobnie jak wielu kolonistów wcześniej zginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Następnie celem drużyny jest wydanie wszystkim kolonistom polecenia udania się do domów, na co gracze otrzymują niecałe trzy minuty. W każdej strefie miasteczka znajduje się kilkudziesięciu kolonistów. Choć zadanie wydawać się może proste, tak w trakcie jego wykonywania poznajemy przyczynę wcześniejszych zgonów – kolonię zaatakował gatunek M-113, znany z odcinka The Original Series „The Man Trap”. Gatunek ten jest zdolny przybierać postać innych humanoidów oraz posiada rozmaite moce psychiczne, które mogą wprowadzić niemałe zamieszanie w drużynie graczy. Kolonistów, którzy okażą się przedstawicielami M-113 należy szybko wyeliminować, a pozostałym kazać znaleźć schronienie.

0j3o.jpg

Druga faza misji polega na zabarykadowaniu i wzmocnieniu budynków w poszczególnych dzielnicach kolonii, na co gracze otrzymują dwie minuty. Wcześniej zdobyć należy materiały z kontenerów rozmieszczonych po całym miasteczku. Ich znalezienie można sobie ułatwić korzystając z Tricordera (domyślnie klawisz V), aczkolwiek pamiętać należy, że ilość materiałów w kontenerach jest ograniczona.

zcsc.jpg

Każdy budynek można ulepszyć trzy razy, fortyfikując drzwi, ściany oraz okna, co przełoży się na zwiększenie HP. Sugeruje się, żeby gracze w pierwszej kolejności skupili się na budynkach i kontenerach w swojej własnej dzielnicy, co by przez przypadek nie utrudnić innej drużynie pozyskania swych własnych materiałów.

stb6.jpg

Kolejna faza misji polega na ochronie poszczególnych budynków oraz znajdujących się w nich kolonistów przed zmasowanym atakiem M-113. Zaleca się, żeby na każdy z czterech budynków przypadał jeden członek drużyny go ochraniający, podczas gdy piąty gracz służyć będzie wsparciem tam, gdzie będzie ono najbardziej potrzebne. Jeśli jakiś budynek będzie tracił HP, to gracze zostaną o tym powiadomieni stosownym komunikatem.

Walka z M-113 jest dość specyficzna. Ich przedstawiciele polegają głównie na atakach psychicznych i halucynacji, bezpośrednie obrażenia zadając w zwarciu. Kolejni przeciwnicy pojawiają się z wydrążonych podziemnych tunelów, które należy zniszczyć zanim przybędą z nich posiłki. Uważać należy także na przedstawicieli Alpha i Beta, którzy będą próbować wywabić kolonistów z mieszkań za sprawą kontroli umysłu. Jednostki te należy wyeliminować zanim uśmiercą one któregoś z mieszkańców.

Dobrym wyposażeniem do misji będzie jedna broń z atakiem AOE, jak na przykład Pulsewave Assault bądź Blast Assault, oraz jedna broń dalszego zasięgu, najlepiej Split Beam Rifle. Taktycy powinni jak najczęściej wykorzystywać zdolności Security Team oraz Tactical Initiative oraz granaty. Inżynierom zaleca się używanie kita z jak największą ilością Turretów i Dron, a naukowcom kitów posiadających albo zdolności spowalniające AOE, albo lecznicze, którymi będzie można wspomóc kolonistów.

Oblężenie trwać będzie 5 minut. Im więcej budynków i kolonistów uda się graczom ochronić, tym lepszy będzie końcowy wynik, a tym samym nagrody.

q4bc.jpg

W następnej fazie misji gracze z poszczególnych dzielnic muszą eskortować wszystkich kolonistów do pobliskiego punktu ewakuacyjnego, chroniąc ich przy tym przed atakami M-113. NPC trzeba troszkę poganiać, dlatego gracze powinni pilnować, by żaden kolonista nie zalegał w tyle, jednocześnie starając się przeć do przodu, dopóki nie dotrą do punktu oznaczonego rozpalonymi flarami. Na cały proces gracze otrzymują 5 minut.

vgmf.jpg

Od czasu do czasu zmęczeni koloniści będą się zatrzymywać. Należy wtedy czym prędzej do nich podbiec i zmusić do dalszego biegu, w przeciwnym wypadku zostaną w tyle i nie dotrą do punktu ewakuacyjnego.

8i0f.jpg

Ostatnim zadaniem jest raz jeszcze ochrona kolonistów czekających na przybycie promów ewakuacyjnych. Tym razem koloniści są podatni na bezpośredni atak, dlatego dobrym rozwiązaniem jest rozmieszczenie wokół nich Medical Generators oraz używanie zdolności typu Triage, celem utrzymania ich przy życiu. W obronie przydatna będzie broń dalekiego zasięgu do niszczenia oddalonych tuneli, a także coś z większą mocą na okazyjne ataki bardziej wytrzymałych przedstawicieli Alpha.

5gqq.jpg

Po ukończeniu misji poznamy nasz wynik. W zależności od liczby ocalonych kolonistów z całej mapy (nie tylko naszej dzielnicy) otrzymamy odpowiednią ilość Fleet Marks lub Romulan Marks (do wyboru). Paczka z Markami pojawi się w naszym ekwipunku automatycznie, aczkolwiek czasem trzeba poczekać na to kilka sekund, pomimo informacji o zakończeniu misji.

x1ff.jpg